Potion Craft: Alchemist Simulator
Potion Craft är en alkemistsimulator där du fysiskt interagerar med dina redskap och ingredienser för att brygga trolldrycker. Du har fullständig kontroll över hela buiken: ta fram nya trolldrycksrecept, locka kunder och experimentera så det står härliga till. Men kom ihåg: hela staden förlitar sig på dig. LÄR DIG KONSTEN ATT BRYGGA TROLLDRYCK Sätt ihop en plan för din trolldryck. Mal ingredienserna och blanda dem försiktigt i kitteln. Blås liv i glöden. Koka och röra om. Lägg till basen: vatten, olja eller … något annat. Grattis till din första trolldryck! Var det enkelt att komma igång? Då är det dags att bemästra konsten! EXPERIMENTERA OCH UPPFINN NYA RECEPT Planera din rutt noggrant via alkemikartan för att kombinera olika effekter. Använd alltid sunt förnuft: du lär inte kunna sälja en giftig läkedryck, eller hur? Eller? SÄLJ TROLLDRYCKER Varje dag kommer kunder till din butik för att hitta lösningar på sina problem. Du kommer att se konsekvenserna beroende på vad du väljer att sälja till dem. Locka till dig gillen, bli vän med aktade personer (eller starta fejder med dem), få rikedomar och inflytande – en dag kanske hela byns öde hänger på dig. KÖP INGREDIENSER ELLER ODLA EGNA Varje alkemist behöver ingredienser. Du kan köpa dem från vandrande köpmän: det kan bli dyrt, men prutar du framgångsrikt så blir priset lägre. Eller varför inte odla egna? SKRÄDDARSY PÅ ETT KREATIVT SÄTT Vill du ge dina bästa trolldrycker ett speciellt utseende? Kör i vind! Ändra flaskform, etikettyp, ikon och färger. Du kan till och med ge dem egna etiketter med namn och beskrivning. Arrangera dina unika trolldrycker för att visa upp dem på butikens hyllor och bord … eller kasta dem bara huller om buller – vi bestämmer inte hur du gör, så ha kul!