Minecraft Dungeons
Den klassiska dungeon crawler-genren gör entré i ett helt nytt actionäventyr som utspelar sig i Minecrafts universum! Bege dig ner i grottorna ensam eller tillsammans med kompisar! Upp till fyra spelare kan kämpa sig fram genom de actionspäckade, skattfyllda och variationsrika banorna tillsammans, allt för att rädda byborna och krossa den ondskefulla ärkefybon! Samla på dig en hel arsenal av spännande vapen och föremål för att besegra de nya hoten som väntar. Fäkta eller fly genom klippdalar, träsk och – naturligtvis – gruvor! Äventyrare tappra (eller dumdristiga) nog att utforska den vackra blockvärlden måste förbereda sig väl. Välj din utrustning med omsorg! Klassisk dungeon crawler! Slåss mot helt nya fiender i ett nytt actionäventyr inspirerat av klassiska dungeon crawler-spel. Flerspelarläge! Upp till fyra spelare kan hjälpas åt i samarbetsläget. Utvecklas! Lås upp en hel drös unika föremål och vapenförtrollningar för starka specialattacker. Valmöjligheter! Skräddarsy din karaktär och välj om du vill gå till angrepp i närstrid, hålla dig på avstånd med distansattacker eller köra över fienderna med tung rustning som skydd! Storslaget! Utforska banor fyllda till bredden med skatter och krossa den ondskefulla ärkefybon!