Kona
Norra Kanada, 1970. En märklig snöstorm härjar vid Atamipek Lake. Kliv in i rollen som en detektiv för att utforska den kusliga byn, undersöka surrealistiska händelser och kämpa mot det iskalla vädret för att överleva. Kona är den första delen i en serie om fyra spel, och en interaktiv berättelse du sent ska glömma. Oktober, 1970. W. Hamilton, en rik industriman som äger en herrgård i norra Kanada, anmäler flera fall av vandalism som utförts mot hans egendom. Oförmögen att hitta den ansvariga bakom dåden kontaktar han Carl Faubert, en välkänd privatdetektiv, och ber honom att undersöka det hela närmare. I Kona blir Carl fångad i norra Kanada, uppslukad av en oväntad snöstorm. Spelaren kliver in i rollen som detektiv Faubert och måste lösa de mysterier som drabbat området.