Kingdom Eighties
Kingdom Eighties är ett fristående nytt spel i den prisbelönta mikrostrategiserien Kingdom. Spelet är ett kärleksbrev till barndomsminnen av att cykla runt, åka på sommarläger och sitta framför tv:n i pyjamas på lördagsmorgnar. Du spelar som The Leader, en ung lägerledare som måste skydda sin familj och hela staden från den mystiska Greeds hänsynslösa attacker. Ungarna i kvarteret kämpar vid din sida, och längs vägen träffar du på nya vänner: Champ, Tinkerer och Wiz hjälper dig i strid med sina unika förmågor. Vad är skapelsens kronas hemlighet, och varför försöker Greed stjäla den? Nya och återvändande monarker: Hoppa upp på cyklarna och förbered er på Greeds sommar! ETT KINGDOM-SPEL FÖR VETERANER OCH NYKOMLINGAR Kingdom Eighties bygger vidare på Kingdom-seriens välkända spelmekanik och lägger till nytt berättande. Rekrytera ungarna i kvarteret och ge dem roller som byggarbetare eller soldater, och utöka ditt territorium medan du upptäcker sanningen om din familj, Greed och skapelsens krona. TILLSAMMANS ÄR VI STARKA Kingdom Eighties är en berättelse om fyra osannolika hjältar och dess vänskap. Du spelar som The Leader, och stadens öde vilar på dina axlar, men du behöver inte cykla ensam: Champ, Tinkerer och Wiz slår följe med dig och hjälper dig med sina unika förmågor. DRA UT PÅ GATAN MED STIL Sommarlägret är bara början! Du får besöka helt nya platser – skaffa ett fräsigt nytt åk i skejtparken, besök butikerna på Main Street och befria New Lands-gallerian från Greed – allt detta i Kingdoms ikoniska och hänförande pixelestetik.