KILL KNIGHT
En gång en lojal riddare, nu förrådd och fördriven till avgrunden. Ett vanhelgat lik i en levande rustning. Du stiger upp till en evig död. Döpt till KILL KNIGHT har du bara ett syfte – DÖDA DEN SISTA ÄNGELN. FEM ÖVERNATURLIGA LAGER DÖDA ELLER BLI DÖDAD BEMÄSTRA DEMONEN INOM DIG Dansa med döden i avgrunden och upptäck de intrikata lagren av spelfunktioner som döljer sig under ytan. Utnyttja fiendernas svagheter, utför brutala avrättningar, välj och vraka ur din arsenal för att hantera resurserna på ett taktiskt vis och släpp lös destruktiva explosioner av vrede för att vända stridslyckan. Varje strid bär vittnesmål om din skicklighet. SKÖNHETEN I FÖRRUTTNELSEN KILL KNIGHTS polerade och minimalistiska estetik och retrografik är en hyllning till 90-talets neondränkta arkadhallar och shooters. KILL KNIGHT utspelas i fem handgjorda övernaturliga arenor som är fullkomligt obarmhärtiga. Spelet omfamnar lo-fi-brutalitet och lyfter fram den fasa och de drömlika ruiner som omger din nedstigning i avgrunden. EVIG FÖRDÖMELSE Överlev den övernaturliga anstormningen och slutför utmaningar för att låsa upp kraftfull ny utrustning till din Knight’s Arsenal så att du kan utveckla din unika spelstil. Lär dig att bemästra specialförmågorna och eldgivningslägena med KILL KNIGHTS utbud av pistoler, tunga vapen, svärd och rustningar. Ta dina strider till de globala ledartavlorna mot både vänner och fiender. Träd in om du vågar, riddare, och frossa i blodbadet. OM SPELET - Snabba och våldsamma top-down-, push forward-strider som belönar aggression och precision - En levande och främmande värld insvept i en frätande atmosfär och retroinspirerad estetik - Stig ned genom fem dödliga nivåer, den ena farligare än den andra - Välj din utmaning med tre distinkta svårighetsgrader att övervinna - Överlev länge nog för att höja din Kill Power, som ökar snabbhet och skada - Klara utmaningar för att låsa upp din Knight’s Arsenal och utveckla din spelstil - Dyk in i Master Mode, som kombinerar alla fem lager i en enda utökad arenautmaning - Klättra på de globala ledartavlorna och tävla mot vänner för att få högsta poäng Gå med på Discord / Gå med i vår community!