Genetic Disaster
1/ Spela ensam eller ta med dig vänner 2/ Välj en karaktär och dess mutationer 3/ Kämpa dig ut ur den galna herrgården! Var och en av de 12 nivåerna genereras processuellt för högsta möjliga variation och omspelbarhet. Horder av fiender väntar på dig, men håll ett öga på omgivningen; den är farlig och anpassar sig efter dina framsteg. Uppgradera din hjälte för att passa din spelstil och kombinera olika hjältar till den perfekta gruppen om du spelar med vänner. Behöver du en ångvält eller bärsärk? Allt är möjligt! Allt är inte samarbete, utan du kan hoppa in i en PvP-arena också: i Stool Wars får 2 till 4 spelare slåss mot varandra. Inga vapen, bara pallar, explosiva tunnor och boostar. Perfekt för att ha kul och lösa dispyter. Spelets motto är ”Samarbeta, men inte för mycket!”