Dragon Blaze
En Psikyo fantasyskjutare där en kraftfull drake är din stirdsenhet! Dragon Blaze är ett vertikalt scrollande skjutarspel som först dök upp på arkader 2000. Hjältarna är de fyra drakryttarna. Attackera med normala skott, bomber, magiska skott (tryck och håll), och kraftfulla drakskott från nära håll. Drakskottet är spelets huvudegenskap. Besegra fienden med detta skott i ögonblicket du släpper in drake fri för att få mer poängföremål! Du kan också tjäna tekniska bonusar genom att träffa en av bossernas kärna med detta skott. Att separera från draken ändrar också effekten av det magiska skottet! Spelets fantastiska bossfightseffekter, transformationer, och häpnadsväckande bakgrundskonst som utstrålar en kuslig charm kommer sätta igång din fantasi medan du spelar! Ta ställning mot demonherren Nebiros och hans armé av mörker för att rädda dina älskade och världen! Spelet kommer med alternativ du kan modifiera efter din smak. Välj din föredragna svårighetsgrad, max liv, max återförsök, tangentkontroller, skärmorientering, och mer för att göra spelet rätt just för dig. Glöm inte bort de nya onlinerankningarna! Har du vad som krävs för att bli den bästa drakryttaren i världen? Karaktärer: Endast för sanna krigare! Den svävande drakriddaren "Quaid" Underskott: Helig lans Kombinerad magi: Sprängande lans Separeringsmagi: Eldpust Magisk bomb: Kaosbloss Träng igenom allt! Havstjejen "Sonia" Underskott: Frusen pil Kombinerad magi: Diamantstoft Separeringsmagi: Aquastöt Magisk bomb: Treuddsrusning Elektrifierande attacker! Skogens väktare "Rob" Underskott: Plasmahammare Kombinerad magi: Blixthammare Separeringsmagi: Gigavåg Magisk bomb: Åskbrytning Död underifrån! Andebesvärjaren "Ian" Underskott: Magiskt svärd Kombinerad magi: Dödskrasch Separeringsmagi: Helvetessnurr Magisk bomb: Mörk stingare Enheter: ”P” föremål ökar kraften på din enhet. ”B” föremål ger dig bomber som gör områdesskada för att rensa bort fiender eller hjälpa till med nödflykter. Fyll dun mätare för att frigöra ett kraftfullt magiskt skott! Separera från din drake för att frigöra ett kraftfullt drakskott! Träffa bossar med drakskott för att tjäna teknisak bonusar! Alternativ: Sju svårighetsgrader att välja mellan i ARCADE läge. Spela i vertikalt skärmläge för den nostalgiska arkadupplevelsen! Två ytterligare skärmfilter för ditt nöje. Liv kan sättas mellan 1 till 9, medan återförsök kan sättas mellan 0 till oändligt. Konfigurera fritt dina föredragna tangenter för skott, auto-skott, eller bomber. Vertikalt skärmläge är spelbart även i landskapsorientering. Du bestämmer din stil! SCORE ATTACK: Detta läge har en bestämd svårighet och antal liv. Endast för seriösa utmanare! Skicka in dina rekord för att tävla mot spelare runt om i världen! Onlinerankningar kan ses från alternativ menyn.