Dome Keeper
Försvara dig mot vågor av utomjordiska monster i ett unikt roguelike-actionspel med fokus på gruvdrift. Använd tiden mellan anfallen för att gräva under ytan i jakt på värdefulla resurser och reliker. Leverera dem till din kupol för att låsa upp kraftfulla uppgraderingar och användbara nya prylar. Det dröjer inte länge innan de hänsynslösa monstren återvänder – vågar du ge dig djupare ner i gruvan, eller återvänder du till basen för att förbereda dig på anfallet? Valet är ditt, men välj snabbt! Gräv Använd din borr och väktarutrustning för att snabbt gräva tunnlar och utforska djupen under din kupol. Varje omgång har en unik, processuellt genererad karta, full av resurser och grottor att upptäcka, samt nya prylar att hitta. Försvara Skydda din kupol genom att använda dess kraftfulla vapen för att försvara dig mot vågor av monsterattacker. Uppgradera och reparera din utrustning och driv bort många olika fiendetyper som närmar sig från luften och marken, var och en med sin egen unika attackmetod och sitt eget rörelsemönster. Utveckla Spendera resurser för att låsa upp användbara uppgraderingar. Förbättra kupolens försvar, gör din borr starkare, eller rör dig snabbare – välj med omsorg och lägg upp en strategi för att maxa chansen att överleva. Upptäck Anpassa din utrustning och hitta en spelstil som passar just dig genom att välja bland två unika väktartyper, fyra olika kupoler och fyra primärprylar. Välj en omgångsmodifierare, anpassa svårighetsgraden och upptäck massvis med prylar när du gräver dig genom jorden.