Bloodshed
Bloodshed är en vansinnig blandning av roguelite-mekanik, retrografik och frenetiska strider med ”Survivors”-upplägg: Konfrontera oändliga vågor av odöda fiender, samla erfarenhetspoäng och uppgradera dina färdigheter och vapen i ett försök att överleva natten. Även om du dör får du behålla alla pengar du tjänat, och de kan du byta mot permanenta uppgraderingar och upplåsbart innehåll som ger spelet ännu mer djup. Möt en fruktansvärd sekt vars medlemmar försöker återuppliva en gammal gud för att iscensätta apokalypsen. Försvara dig mot horder av sektmedlemmar, odöda, demoner och andra styggelser och skicka dem (tillbaka) till graven! De olika fienderna är alla unika utmaningar som kräver sina egna strategier – och det gäller att du är förberedd, för de väller in! Bloodshed har ett varierat utbud karaktärer med egna förmågor och spelstilar. Experimentera med de många vapnen och teknikerna du har till ditt förfogande för att hitta en strategi som passar just dig. Med lite tur och rätt strategi kan du försvara dig mot mörkrets styrkor! Döden är inte slutet. Beständiga uppgraderingar, upplåsbart innehåll och ständiga förbättringar väntar dig i Bloodshed, där du kan byta in surt förvärvade slantar mot permanenta uppgraderingar. Du kan även klara frivilliga uppgifter för att låsa upp nya förmågor och spelfunktioner som tar dig allt längre in i sektens mörka värld. Gripande fps-upplägg: Upplev fartfyllda automatstrider i flera olika miljöer. Variationsrikt karaktärsutbud: Spela som distinkta hjältar med unika styrkor, svagheter och specialförmågor. Stor arsenal: Upptäck och uppgradera massvis med vapen och tekniker för att skapa den ultimata karaktären. Permanent uppgraderingssystem: Varje omgång innebär små men stadiga framsteg mot permanenta karaktärsuppgraderingar som ger mersmak. Dynamiska fiendehorder: Kämpa mot fiender som anpassar sig med unika förmågor och anfallsmönster. Möt elitfiender som ger ännu bättre belöningar! Röjig retrostil: Ser ut precis som en klassisk ”Boomer Shooter” med allt vad det innebär och bra flyt i rörelserna. Inlevelserikt soundtrack: Sugs in i Bloodsheds stämningsrika värld genom ett böljande soundtrack som anpassar sig efter striderna. Blodiga strider: Gotta dig i groteska effekter och strider som bara känns helt rätt. Skjut på ditt sätt: Använd automatskytte för en mer Survivors-liknande upplevelse eller växla till manuellt läge för att själv sköta skjutandet!