Autonauts
Res genom universum och etablera bosättningar på obebodda planeter för att få världar i rörelse genom automatisering. Direkt när du landar måste du skörda stockar och stenar för att komma igång med din kolonisering. Skapa enkla hantverksföremål från ritningar och bygg upp en flotta med arbetsrobotar som kan hjälpa dig. Forma deras artificiella intelligens med ett visuellt programmeringsspråk och beordra dem att börja jobba på din bosättning. Låt dig förundras av hur din planet blir hem åt en civilisation av arbetsrobotar som gärna gör allt du ber dem om! Expandera ytterligare och skapa folk; varelser som kräver din hjälp för att överleva. Pressa dina arbetsrobotar genom att introducera fiske, matlagning, bostadsbyggande och skrädderi för att föra folket framåt.