Amnesia: Collection
I Amnesia: The Dark Descent iträder du rollen som Daniel när han vaknar upp i ett ödelagt slott, nästan helt utan minnen från sitt förflutna. Medans du utforskar dess kusliga innandöme måste du pussla ihop Daniels plågande minnen och avslöja det förskräckliga som ligger djupt därnedan. I Amnesia: A Machine for Pigs, vaknar den rika industrailisten Oswald Mandus upp i sin säng, härjad av feber och hemsökt av drömmar om en mörk helvetesaktig motor. Allt han vet är att hans barn är i stor fara och att det är upp till honom att rädda dem. I Amnesia: Justine måste du ta dig igenom en serie av prövningar konstruerade av ett sinnessjukt sinne. Kommer du att riskera ditt eget liv för att rädda andra?