RAD
RAD är ett 3D-actionspel i roguelike-stil som utspelar sig i en post-postapokalyptisk värld, där mänskligheten inte bara har drabbats av armageddon en gång, utan två gånger. Som den tonårige huvudpersonen måste du ge dig ut i Fallow – ett ständigt förändrande, radioaktivt ödeland fyllt av okända och obeskrivliga varelser. Det är där lösningen finns som kan läka världen. Men personligen får du betala ett högt pris för att rädda mänskligheten. Ju längre du färdas i de okända markerna, desto mer utsätts du för otäcka gifter som är förödande för din bräckliga mänskliga form. Världens öde hänger på dig, ditt pålitliga slagträ och de märkliga nya förmågor du plockar upp när världen runt dig angriper din kropp. Du förvrängs och muteras till något som inte alls är mänskligt, men mycket mäktigare. Men glöm allt det där! Greppa ditt sköna slagträ och hjälp till att rädda världen ... eller det som är kvar av den!