ORMAN ELFLERI
WOOD ELVES har sin egen unika AI, sina egna spelare (passare, krigsdansare, fångare, linjespelare och trädmannen) och sina egna stjärnspelare: Dolfar Longstride och Jordell Freshbreeze! Elves är fantastiskt rörliga och är nästan lika snabba som Skaven. De undviker enkelt andra spelares tacklingar. Detta gäller i synnerhet för krigsdansare, vars förmåga att ta sig igenom motståndarlagens försvar är nästan oöverträffad. Elves är mästare på att passa och fånga. Deras spel skulle kunna orsaka mardrömmar för motståndarlag som inte är lika snabba och rörliga. Trädmannen är förmodligen den starkaste spelaren i hela Blood Bowl. Han besitter en otrolig naturlig styrka som väldigt få spelare kan mäta sig med. Trädmannen är dock extremt långsam och har ovanan att slå rot mitt på planen. Om det sker kommer han inte att kunna röra sig ... alls.