Wizard with a Gun: Bounty Edition
Wizard with a Gun: Bounty Edition består av grundspelet samt Gunmancer Pack och Bounty Hunter Pack. Wizard With a Gun är ett onlinebaserat spel för 1–4 spelare där man försöker överleva i en magisk vildmark full av farliga djur och mysterier. Ge dig ut på äventyret ensam eller med en vän för att samla resurser, tillverka saker och klä din trollkarl för att möta det okända. Designa vapen, ammunition och inredning till tornet där du bor, men försök att inte bränna ner allt när du lär dig magier bortom din kontroll… Magisk vapenanpassning Samla resurser ute i världen för att tillverka förtrollad ammunition till dina vapen. Kombinera olika element för noga uträknade eller förvånande effekter som påverkar skotten, träffytan, kulspåren och till och med statusen på de varelser du får på kornet. Modemedvetna magiker Ta fram en bländande garderob åt din trollkarl. Välj bland allt från rockar och hattar till rustningar och accessoarer för att kombinera form och funktion på ett imponerande sätt. Slumpmässigt genererad värld Utforska en värld full av öknar, träsk, tundror och prärier – löst sammanhängande ekosystem som svävar genom tid och rum efter att världen förstördes. Använd kosmiska krafter från tornets trygga vrå för att nollställa världen och rita om kartan. Ett äventyr för flera Överlev ensam eller med en trollkarlskompis i ett samarbetsläge online för att kombinera era resurser, magier och påhitt medan ni bygger tornet. Vill ni hellre bränna ner allt tillsammans går det naturligtvis också bra. Genomtänkt spelsystem Experimentera med nya magikombinationer och ta reda på hur de påverkar fiender och världen runtomkring på det gamla hederliga sättet. Kreativa kombinationer kan leda till mäktiga skapelser som får fiender på fall medan ogenomtänkta hopkok kan bli receptet på undergång! Gunmancer Pack Wizard With a Gun Gunmancer Pack (Häxskjutarpaketet) innehåller Dream Projector (drömprojektor)-byggnadsreceptet, Arch Wizard (ärketrollkarl)-dräkten och Dandy (snobb)-dräkten. Bounty Hunter Pack Bounty Hunter Pack till Wizard With a Gun innehåller recept på nya dräkter: Musketeer [musketör], Barbarian [barbar] och Potionmaker [brygdblandare].