Du är Nomad, en vampyräldste som vaknar upp ur en hundraårig sömn som nykomling i den moderna tidens nätter. En främlings röst är fångad i ditt blod. Detta mystiska väsen, en vampyrdetektiv vid namn Fabien, blir din guide till 2000-talets Seattle. I delar av spelet får du utforska staden genom hans ögon, samtidigt som du återbesöker ett hundra år gammalt olöst fall som hotar både de odöda och de dödliga. Jaga dig fram genom ett nutida Seattle på randen till öppet övernaturligt krig i Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2, där intuitiv vampyraction möter ett mordmysterium i neo-noir-stil. Navigera genom Seattles vampyrhov och dess mörka baksida i detta action-RPG som skapats av den BAFTA-prisbelönta studion The Chinese Room. Du är monstret Blodet ger dig näring och stärker dina vampyriska discipliner. Du kommer att förfölja och livnära dig på stadens befolkning nattetid. Använd dina övernaturliga krafter eller ren övertalningsförmåga på intet ont anande dödliga och lura in dem i mörka gränder för att stilla din hunger. Men akta dig för att låta masken falla – om du avslöjar din sanna natur riskerar du repressalier, först från polisen och därefter ännu värre saker. Kom ihåg att du inte är den enda som är ute i natten. Upplev uppslukande, intuitiva strider som belönar olika spelstilar och tillvägagångssätt baserat på ditt val av vampyrklan. Ger du ge dig in i närkamp med övernaturlig styrka, attackerar du från avstånd med blodmagi eller gallrar du i hjorden under tystnad som den toppkonsument du är? Klanvalet stöder dessa spelstilar och många fler. En värld av mörker Kliv in i World of Darkness och ta dig uppåt inom vampyrsamhället eller protestera mot det. Upplev Seattle – en stad full av förföriska, farliga karaktärer och falanger, för att inte tala om de dödliga som ligger i vågskålen när krafter bortom deras vetskap drabbar samman. I denna uppföljare till kultklassikern kommer dina val, intriger och planer att avgöra maktbalansen och vad som händer med staden och dess invånare.