Ultimate General: Civil War
«Ultimate General: Civil War» är ett taktiskt realtidsstrategispel. Kämpa i den amerikanska inbördeskrigskampanjen (1861-1865) – från små strider till massiva slag som kan vara i flera dagar över hundratals kvadratkilometer terräng. Baserat på dina framgångar och ditt rykte kan du få tillgång till fler kårer, divisioner och brigader. Håll dina soldater vid liv så lär de sig att slåss bättre och förvandlas från gröna nybörjare till skickliga veteraner. Officerarna rangordnas baserat på sina enheters prestationer, men det är krig och de kan skadas eller till och med dödas i strid. Det finns en enorm variation av vapen från inbördeskriget, från massproducerade Enfield-gevär till sällsynta Whitworths. Vissa vapen kan bara erövras genom att plundra förnödenheter eller tas från fienden på slagfältet. Frigör skärmytslingar för att skicka dem för att spana i kullarna framför. Eller slå samman flera brigader till en större division om det behövs. Demontera kavalleriet för att bli mindre synligt för fienden eller stig upp för snabba flankerande anfall och förnödenheter. Utnyttja varje tillfälle att störta din fiende och vinna striden.