Thymesia
Det en gång blomstrande kungariket Hermes har fallit in i en mörk era. Alkemin blev svaret på kungarikets alla problem. Den spreds som en löpeld genom landet och användes av gemene man för att förbättra och läka allt möjligt. När det visade sig att alkemin hade ett högt pris gjordes många försök att stoppa den. Alla misslyckades, och de fick katastrofala konsekvenser som påverkade hela riket. På bara några dagar rådde kaos i kungariket och infekterade monster dränkte gatorna med blod. Allt hopp om ett botemedel var förlorat. Corvus är det sista hoppet för kungariket, vars öde vilar i hans befjädrade händer. Sanningen döljer sig i de minnen han spridit ut i den farliga världen. Endast genom att samla sina förlorade minnen kan han rädda kungariket, men varje gång han försöker pussla ihop sanningen visar sig fler hemligheter. Utvalt innehåll Pesten är ditt vapen: Stjäl dödliga pestvapen från hemska bossar och skräckinjagande fiender. Att låta fienderna smaka på sin egen medicin är det enda sättet att överleva fasorna som gömmer sig i skuggorna av det en gång blomstrande kungariket. Fri som en fågel: Förvandlas till korp i strid och kasta sylvassa fjädrar för att skära ner motståndet och utför avrättningar med oanad snabbhet. Slåss på ditt sätt: Uppgradera och anpassa Corvus rörelser och pestvapen. Skräddarsy din egen spelstil och möt utmaningarna på det sätt som passar dig bäst. Oförlåtande fiender: Fienderna har fördärvats av pesten och muterat till groteska monster som sätter dina färdigheter på prov vart du än vänder dig. Splittrade minnen: Pussla ihop Corvus förflutna och dyk ner i hans minnen för att avslöja sanningen.