The Executioner
Upplev på egen hand hur kraftfull The Keeper är i The Evil Within: The Executioner. I detta tredje och sista tillägg till The Evil Within får spelarna kämpa i olika stridsarenor ur The Keepers förstapersonsperspektiv. I början är spelarna endast beväpnade med The Keepers signaturhammare, men slåss sedan mot The Evil Withins ikoniska fiender för att låsa upp nya vapen och uppgraderingar. The Executioner utspelas på Victorianos herrgård och bjuder på närstridskamp ur förstapersonsperspektiv kombinerat med utforskande och upptäckande när spelarna avslöjar storyn om mannen som tvingades att bli The Keeper.