Utforska, hoppa och skjut för att rädda din familj undan insektsinvasionen! Ge dig ut på ett actionfyllt äventyr i tredje person och utforska den fantastiska nordiska naturen i Tamarin tillsammans med världens sötaste apa. En invasion av insekter sprider föroreningar och förödelse i sin väg, men den lilla apan är redo att kämpa för att rädda sin familj. Utforska en vidsträckt 3D-värld, full av plattformsbaserad apakrobatik och insektsutrotande skjutspelsaction. Skutta som en tamarin genom den nordiska vildmarken och dess storslagna skogar, fjordar och berg. Längs vägen jagar ni mystiska elektriska eldflugor, upptäcker de dansande myrornas underjordiska rike och räddar oskyldiga fåglar medan ni bit för bit återställer idyllen i tamarinens värld.