Simon the Sorcerer Origins
I detta nya äventyr återvänder Simon, den mest sarkastiska trollkarlen i videospels historien, för att avslöja hemligheter och berättelser från sitt förflutna! En ny resa börjar! Trettio år efter sin första framträdande på skärmen dras Simon in i en främmande värld av en gammal profetia som kommer att berätta om hans ursprung. Denna värld är befolkad av mäktiga men mestadels värdelösa trollkarlar och märkliga varelser. På sin resa måste Simon lösa en rad kluriga pussel, hantera alkemiska apparater och lära sig kraftfulla trollformler. Och ja, han måste även smaka på några riktigt äckliga grytor! Pussel, magi och Simons humor Oavsett om du besöker den magiska världen för första gången eller återvänder igen – Simon är tillbaka med sin unika humor och en helt ny grafisk stil. Simon the Sorcerer Origins återför charmen från den ursprungliga sagan i en helt handritad grafisk stil, som blandar klassiska spelmekaniker med en frisk, ny magisk värld. Ditt äventyr, dina pussel Lös massor av kluriga pussel, testa ditt sinne och möt en rad absurda situationer och udda karaktärer. Kombinera föremål och ledtrådar för att avslöja det stora mysteriet och bli den legendariska trollkarl du alltid var menad att vara. Funktioner: Officiell prequel till kultserien: Ta reda på vad Simon gjorde precis innan hans första magiska misstag i fantasivärlden, långt innan han började förolämpa talande dörrar. En historia med hjärta, humor och hatt: Mellan moderskärlek, en tvingad flytt och en hälsosam dos kaos börjar Simons resa mot att bli en (motvillig) hjälte. Handritad konststil & ikonisk röst: Med kärleksfullt handritad grafik och Simons ursprungliga röst, framförd av brittiska röstskådespelaren Chris Barrie, känns det som en resa tillbaka till 90-talet, fast med mycket bättre upplösning. Mellan magiska trollformler och kugghjul: Klassisk point-and-click-spelstil möter moderna mekaniker. Lös udda pussel, knäck antika mekanismer och samla (som alltid) alldeles för många föremål. Sarkasm, slapstick och excentriska trollkarlar: Träffa bisarra karaktärer, njut av ännu märkligare samtal och förlusta dig i Simons omisskännliga kvickhet: en blandning av kaxiga replikskiften och ”mycket brittisk” humor. Alkemi, magi och andra missöden: Fippla med trollformler, pilla med alkemiska anordningar och experimentera med tvivelaktiga recept. Med lite tur kan det du försöker göra faktiskt lyckas.