SILENT HILL 2 Deluxe Edition
[Deluxe Edition – innehåll] ・SILENT HILL 2 ・Digital illustrationsbok ・Digitalt soundtrack ・Pyramid Head-mask (pizzakartong) Illustrationsboken och soundtracket är digitalt innehåll som ingår i bonusapplikationen. Det digitala soundtracket kan endast spelas via soundtrackapplikationen. Individuella filer kan inte laddas ner som MP3-filer eller liknande format. Masken är ett utseende som James (huvudpersonen) kan ha på sig i spelet. Efter att ha fått ett brev från sin döda fru beger sig James till en plats fylld med minnen i förhoppningen att få se henne en sista gång: Silent Hill. Vid sjön stöter han på en kvinna som är kusligt lik henne… ”Jag heter… Maria”, säger kvinnan. Hennes ansikte, hennes röst… Hon är exakt som henne. Upplev psykologisk överlevnadsskräck i världsklass – spelet har hyllats som det bästa i serien – på den senaste hårdvaran med gripande grafik och skräckinjagande ljud. Högklassig grafik och ljud Med ray tracing och andra toppmoderna förbättringar är SILENT HILLs värld och dess makbra atmosfär ännu mer verklig än förut. Och med de nya, fängslande ljudlandskapen kommer det att kännas som om du står mitt i den. Större miljöer Utforska platser och byggnader som en gång var oåtkomliga eller som nyligen lagts till i remaken. Njut av samma hyllade story, även när du upplever staden Silent Hill med nya ögon och en utvidgad karta. Över-axeln-kamera Remaken rör sig från originalets synvinkel med fixerad kamera till ett över-axeln-perspektiv, vilket för dig närmare vad James ser och skapar en mer spännande, mer fängslande upplevelse när du utforskar staden och ställs öga-mot-öga med monster. Utvecklad strids-gameplay Bekanta vapen som stålröret och pistolen är tillbaka, men nu med ett uppdaterat stridssystem. Undvik attacker med noggrant tajmade väjningar, ta sikte och använd andra knep som gör möten med monster mer intensiva och nervkittlande än någonsin förut.