Sherlock Holmes Chapter One
Innan han blev världens största detektiv var Sherlock Holmes en lysande rebell som strävade efter att bevisa sig själv. När ett gammalt sår tvingar honom tillbaka till Medelhavsstranden var hans mor dog, verkar det som det perfekta tillfället att uppfylla hans dröm - men i skydd av stadsliv i Cordona slår ölivets rytm en mer olycksbådande takt. Brottslighet och korruption, en vriden känsla av rättvisa och moral ... Dessa är bara några stötestenar i Sherlocks väg till sanningen. Som Sherlock är ditt arv skrivet av de beslut du fattar i denna öppna värld. Bedrägeri, våld och deduktion är bara några resurser i din arsenal - din mystiska följeslagare och klangbräda, Jon, är en annan till. Oavsett om du väljer råstyrkan för att lösa problem eller håller dig ett steg före dina fiender genom att använda dina förstånd för att upptäcka sårbarheter, bestämmer du vad varje situation kräver när du finpussar dina undersökningsförmåga. Det är dags att konfrontera ditt förflutna så att du kan bli den legend du är avsedd att vara. STÖTTEPELARNA Mannen innan: Som en ung Sherlock kavalier på vuxenens brunn kommer du att förtjäna ditt rykte på ett sätt som inget spel eller berättelse har utforskat tidigare. Vi har aldrig sett den ungdomliga arrogansen och naiviteten innan sagan, nu lever du det. Global utredning: du vet aldrig var din nästa ledtråd kommer ifrån. Utforska och utnyttja den hela staden i din strävan efter sanningen genom att använda ledtrådar, rykten, förklädnader, etiketter och fästa bevis för att bygga ett solitt fall i ditt sinnespalats. Och håll låg profil! Vapen kan hjälpa dig när det behövs men du behöver så mycket för att förbättra din stil. Hitta fiendens sårbarheter med dina lysande observationsförmåga, eller utnyttja miljön för att ta ner någon mellan att hålla dina egna händer rena. En annan Jon: Innan John Watson fanns det en John till - din bästa och enda vän. Men vem är han egentligen? En mörkare tidvatten: Den livliga ön Cordona i Medelhavet under 1800-talet lovar allt annat än paradis. Politisk korruption och brottslighet frodas mellan öborna håller fast vid traditionen och undviker utomstående, som gör ditt jobb ännu svårare. Sanningen och lögner: Det finns två sidor av varje berättelse, och Cordona-folket har sina egna idéer om sanning och rättvisa. Du väljer själv om avslöjad sanningen kommer att göra mer skada än nytta - och hur kommer det att påverka mannen du kommer att bli.