Sheltered
Sheltered är ett djupt och känslomässigt, postapokalyptiskt överlevnadsspel. Efter en världsomfattande apokalyps hittar en rädd familj vägen till en öde tillflyktsort där de försöker överleva. Du tar på dig rollen att skydda fyra familjemedlemmar. Deras välbefinnande och överlevnad är nu ditt ansvar. Ett misstag, ett felaktigt beslut och en närstående är borta, för alltid. Sheltered är en värld där döden är permanent. Kämpa mot klaustrofobi, strålning och utmattning medan du försöker göra den kalla och trånga platsen till ett hem. Och medan de klänger sig fast vid livet måste du skicka ut familjemedlemmarna från deras knappa säkerhet till den farliga ödemarken för att leta mat. Du kommer att stöta på övergivna städer, omkringflackande falanger och vilda bestar. Sättet du hanterar de många moraliska valen du ställs inför kan innebära skillnaden mellan familjens överlevnad eller undergång. Det kan kännas som ett slöseri att begrava en kropp när resten av familjen är så hungrig.