Shadow Gambit: Yuki's Wish
Ohoj, ni förbannade själar! Hissa Red Marleys segel i DLC-expansionen Shadow Gambit: Yuki's Wish, och ge dig ut på ett nytt äventyr i det mystiska förlorade Karibien, när ekot från en uråldrig drake kallar på dig. Det nedladdningsbara innehållet Shadow Gambit: Yuki's Wish ger dig ett nytt äventyr som utspelar sig i Shadow Gambit: The Cursed Crew. Återförenas med Yuki och tanukin Kuma från Shadow Tactics: Blades of the Shogun, utforska en ny exotisk ö, och upplev en fängslande berättelse som nystas upp i sex nya uppdrag! Huvudinnehåll Återförenas med Yuki och Kuma från Shadow Tactics: Rekrytera ”Skymningspiraten Yuki” och hennes lilla tama tanuki Kuma till din förbannade besättning. Yuki, som alltid har ett trick i rockärmen, är en smart tjuv med en energisk attityd och ett gott hjärta, om än med fräcka manér. Yuki adopterade Kuma efter händelserna i Shadow Tactics, och tillsammans påbörjade de en resa världen över, som tog dem till det förlorade Karibien som förbannade pirater med helt nya övernaturliga krafter. Gillra Yukis nya magiska fällor som överöser fiender med ett regn av dödliga nålar vid kontakt, och beordra Kuma att distrahera fiender eller lura dina måltavlor mot dina strategiskt utplacerade fällor. Utforska en mytisk japansk ö: Gå i land på en förtrollad ö vid namn ”Dragon’s Dream”, som nyligen dök upp i det förlorade Karibien. Genomsyrad av den japanska charmen i Edoperioden – komplett med ett japanskt slott som delvis slukats av Karibiens vatten, en liten by och en stenträdgård – väcker denna nya ö liv i starka minnen av platser i Shadow Tactics: Blades of the Shogun. Väck en uråldrig drake med magiska krafter: Slå dig samman med Yuki och Kuma i ett fantastiskt äventyr som berättar historien i Shadow Gambit: The Cursed Crew i sex uppdrag som utspelar sig i det förlorade Karibien. Efter att du hittar Yuki och Kuma som fripassagerare ombord på Red Marley, ber hon dig att hjälpa henne att hitta den mytomspunna ön ”Dragon’s Dream”. Enligt legenden finns en uråldrig drake där, som påstås uppfylla alla önskningar för dem som vågar störa hans eviga slummer. Kan du lösa drakens pussel och hjälpa till att uppfylla Yukis önskan? Integrering i huvudspelet: Den nya DLC-karaktären och ön integreras sömlöst i huvudspelet. När du låser upp det nedladdningsbara innehållet, kan du spela Shadow Gambit: Yuki's Wish och rekrytera ”Skymningspiraten Yuki” till din förbannade piratbesättning efter att du har slutfört huvudspelets uppdrag ”Fruits of Her Labor” på ön Dread Vine's Cove, vilken är spelbar efter att du har återupplivat de första tre karaktärerna. Du kan sedan påbörja Yukis berättelse när som helst, och även ta med henne på nästan alla uppdrag i huvudspelet.