Shadow Gambit: The Cursed Crew
Ohoj, förbannade pirat! Det här är Shadow Gambit: The Cursed Crew, ett helt nytt strategispel som utspelar sig i en alternativ version av piraternas guldålder. De förlorade själarnas förbannelse hemsöker den mystiska ökedja som kallas Det förorade Karibien, och som kontrolleras av inkvisitionens fruktansvärda krafter. De föraktar allt som är övernaturligt och använder själsslukande eld för att jaga förbannade pirater som du! Rekrytera din besättning med förbannade pirater: Ge dig ut på en resa med den förbannade piraten Afia och sök efter de legendariska svarta pärlorna. Med deras hjälp kan du återuppväcka en egen förbannad besättning. Var och en av dina åtta matroser är en spelbar karaktär med egen personlighet, beväpnad med unika övernaturliga krafter. Avfyra vän eller fiende med Gaëlles magiska kanon, använd herr Merkurius själsankare för att öppna en magisk portal eller rusa genom rumtiden för blixtsnabba smygattacker med Afias mytiska svärd. Överlista din fiende: Lyckas med en episk kupp och bärga en mystisk skatt med övernaturliga krafter för att trotsa inkvisitionens armé. Infiltrera deras fort. Smyg in bakom fiendens linjer. Kombinera din besättnings magiska färdigheter och använd listig taktik för att slå ut en mängd olika fiender. Njut av känslan när din perfekt uttänkta plan går i lås! Ditt skepp, ditt hem: Mönstra på Red Marley, ett bejsälat spökskepp. På däck kan du planera ditt nästa äventyr eller bara umgås med din besättning, medan de njuter av sina odöda liv. Lär känna dessa legendariska förbannade pirater i det förlorade Karibien. Genom individuella uppdrag med karaktärerna får du reda på deras bakgrundshistoria, lär dig vilka de är och vad som tog dem ut på deras förbannade resor. Utforska det förlorade Karibien: Gå i land på olika exotiska öar i det förlorade Karibien. Från platser som svämmar över av förbannad själsmagi till tropiska stränder och livliga piratstäder: Varje ö är en unik handgjord sandlåda där äventyr väntar. Spela på ditt sätt: Välj helt fritt vilka besättningsmedlemmar som ska med varje uppdrag. Utnyttja deras unika förmågor och tänk ut nya strategier mot inkvisitionens styrkor. Planera din egen väg in och ut från varje ö, antingen genom en smygande eller mer direkt spelstil, och använd omgivningarna till din fördel. Det är en sandlåda – experimentera på! Manipulera tiden och experimentera: Du kan använda ditt spökskepps kraftfulla tidsmagi för att manipulera tiden. Stoppa tiden för att överväga dina strategiska val eller skapa en kö med flera karaktärshandlingar. Spara ett minne av varje ögonblick, så att du omedelbart kan återvända till det om det går åt skogen. Ändra din spelstil och din taktik för att hitta unika lösningar på varje moment i spelet – helt i din egen takt!