Resident Evil
Spelet som definierade "survival horror"-genren är tillbaka! Kolla in den omarbetade HD-versionen av Resident Evil. Året är 1998 och en specialstyrka kallas in för att undersöka några bisarra mord i utkanten av Raccoon City. När de anländer attackeras de av blodtörstiga hundar och tvingas söka skydd i en närbelägen herrgård. Med begränsade förnödenheter och dödens odör som ständig följeslagare får de kämpa febrilt för sin överlevnad.