resident evil 4 (2005)
(Släpps: 2016) Resident Evil 4 anländer till Xbox One i full 1080p HD med en högre bilduppdateringsfrekvens. Detta revolutionerande mästerverk innebar en vändpunkt för serien med sin introduktion av ett tredjepersonsperspektiv över axeln. Resident Evil 4, vars spännande handling tar vid efter att Umbrella Corporation gått i graven, kom inte bara att förändra Resident Evil som serie, utan hade stort inflytande på hela spelbranschen.