Rebel Galaxy
Rebel Galaxy är ett rymdäventyr i klassisk hjältestil fyllt av actionladdade strider, utforskning, upptäckter, byteshandel och “förhandlingar” med de exotiska invånarna i utkanten av det kända universum. Som befälhavare på en otroligt kraftfull stjärnjagare kämpar du mot pirater, utforskar anomalier, skapar vänskapsband med rymdvarelser, tillvaratar material från vrak, utvinner tillgångar från asteroider och upptäcker artefakter. Välj din väg: skälmaktig välgörare, listig rymdhandlare eller maktlysten kapare – eller möjligen lite av varje! Köp större och kraftfullare skepp för dina surt förvärvade krediter och utrusta dem med en mängd olika suveräna vapen och försvarssystem. Rebel Galaxy utspelar sig i en galax fylld av fantastiska vyer och hemligheter som bara väntar på att upptäckas. Framför allt är det en storslagen rymdberättelse fylld av äventyr, utforskning och strider. Utkanten av det kända universum är ett farligt ställe, så slappna aldrig av.