Bulwark Evolution: Falconeer Chronicles
INTRODUKTION AV ETT KREATIVT BYGGSPEL FÖR SANDBOXAR: Bulwark handlar om att designa sin fästning och expandera den till ett imperium. Jag hoppas att du tycker om mina försök att experimentera och utveckla det här spelet till något roligt och fräscht. Bulwark fortsätter också att utvecklas med varje uppdatering, baserat på din feedback. Så positiva eller negativa kommentarer är välkomna. Om det är avsett att hjälpa till så är det uppskattat, antingen här i forumet eller i den vänliga discorden. Berättelse: Du är ansvarig för de sista resterna av fria människor på Ursee, med uppgift att bygga ett nytt hem. Rista din väg till en värld, torn för torn, vägg för vägg, skulptera från de skrämmande klipporna och farliga vattnen i ett oförlåtande landskap som vägrar att tämjas. Spelmål: Designa fantastiska bosättningar med havsfästningar. Framsteg är enkelt, öka befolkningen i olika fraktioner och du kommer att utvecklas på deras Soultrees. Låsa upp befälhavare och kaptener som kan arbeta för dig, låsa upp nya fartyg, enheter och förmågor. Spela på ditt sätt: Bulwark - Utforska den stora Ursee när du bygger din stora civilisation. Leta efter resurser, skapa handelsvägar och skapa allianser med andra fraktioner utspridda över vågorna medan du balanserar förhandlingar och konflikter för att få din bosättning att växa. Freebuild - Njut av ett mysigt ”Freebuild Mode”, utan konflikter och utmaningar som finns i standardspelet, du kan skissa och experimentera utan behov av resurser och bygga utan gränser. Total Conquest - Kriget har kommit till den stora Ursee. Du börjar kriga mot alla fraktioner, diplomatin är inaktiverad och raidernas frekvens och omfattning har ökat. Det räcker inte längre att bara bygga - nu måste du överleva. Byggresurser: Trä, sten och järn lagras inte och räknas inte, det enda som räknas är avståndet, inte kostnaden. Du transporterar resurser längs ditt nätverk av torn samt handelsvägar över havet. Torn och murar inom räckhåll för resursen kan uppgraderas och byggas gratis, men inte de som ligger utanför räckhåll. Splinters : Valutan som driver diplomati, armébyggande, köp av nya platser och unika byggnader är skild från resurser, den drivs av en valuta som kallas Splinters. Du får dessa genom befolkningstillväxt, handel med andra fraktioner eller som belöningar från strider. Utmaning: Spelet utmanar dig att designa och bygga stora fästningar, ofta till en låg kostnad förutom att skapa handelsvägar för resurser. När du växer kan du bjuda in befolkningar från andra fraktioner som låser upp fraktionsunikt innehåll från deras ”soultree”. Men alla hatar alla på Ursee och att göra det kan leda till krig eller till lojala allierade som går samman med ditt imperium. Den här sandlådebyggaren har konsekvenser!