Railway Empire
Nordamerika, 1830: Den nya världen är på sin absoluta topp. Industrin blomstrar och tävlingen är igång om vem som kan etablera det mest dominanta och mäktiga järnvägsimperiet i hela Nordamerika. Det är dags att överlista och utmanövrera dina konkurrenter när du leder ditt bolag in i 1900-talet! - Utnyttja USA:s ekonomiska möjligheter i en omfattande kampanj och arbeta dig fram steg för steg från kust till kust genom denna väldiga kontinent. - Led ditt järnvägsimperie till framgång genom att etablera ett omfattande järnvägsnät och optimera passagerar- och godstransporten. - Klara utmaningar och mål genom en uppsjö av scenarier eller skapa ditt perfekta järnvägsnätverk i byggläget utan några ekonomiska påfrestningar. - Du kan få över 40 historiskt realistiska lokomotiv och fler än 30 olika vagnar under spelets gång. Se till att du använder dem på bästa möjliga vis för att dra nytta av deras för- och nackdelar. - Tävla mot upp till tre rivaliserande bolag. Du kan till och med sabotera deras satsningar med banditer och spioner. - ‘Åk med’-funktionen låter dig utforska ditt järnvägsnät och vackra landskap från förarkabinen ur ett förstapersonsperspektiv.