Oxide Room 104
Oxide Room 104 kombinerar escape room-spel och action och är ett skräckspel för en spelare som utspelar sig i ett gammalt motell. Bortförd, utlämnad till en hänsynslös vetenskapsman och förföljd av en skräckinjagande varelse måste du måste försöka fly med hjälp av sunt förnuft. Precis som du skulle göra i verkligheten. Kan du ta dig ut ur Oxide? Allt börjar när du vaknar upp i badkaret i ett motellrum, naken, skadad och osäker på vad som har hänt. Du minns att affären gick snett, men det enda som betyder något nu är att försöka fly från den här fruktansvärda platsen. Från och med nu blir dina beslut avgörande för ett av sluten. Och vi vill varna dig ... av alla sätt som det kan sluta på, finns det bara ett som är bra ... Det finns flera olika valmöjligheter och sätt att lösa situationer, så som olika vägar. Vissa handlingar leder till tillstånd som förändrar din verklighetsuppfattning och kan även ge abrupta resultat. Kom ihåg att ett dåligt beslut kan vara skillnaden mellan liv och död.