ODÖDA
ODÖDA är ett lopp med mumier, gastar, skelett, zombier och vättar, men innehåller även egna stjärnspelare: Ramtut III och Greve Luthor Von Drakenborg! Styrkan bakom ett team med levande döda är att de styr över själva döden. Att de kan återuppliva sig själva gör dem väldigt, väldigt svåra att döda.... Det är även ett väldigt mångsidigt team, med starka mumier som kan slå sig fram och hjälpa de snabbare men svagare zombierna och vättarna. Kombinera dem rätt för att få ett perfekt team. En del Blood Bowlspelare som dör i strid återkommer återvänder tack vare sin passion för sporten och svartmagiker, som till exempel vättar. Utan "tråkiga" mänskliga behov som sömn, törst eller hunger, kan vättarna lägga all sin lediga tid på träning. Tack vare deras fenomenala förmåga att blocka och röra sig, är vättarna centrala spelare för de odödliga. Se till att du använder dem!