NURGLES
Nurgleteamen kommer med sina Rotters, Pestigors samt Nurglekrigare och -bestar. De kommer i sällskap med den legendariske Nurglespelaren: Lord Borak the Despoiler. Nurgleteamen är en typ av Kaosteam, vars spelare dyrkar guden Nurgle - Kaosguden över korruption och sjukdomar. Han belönar sina spelare genom att ge dem en obehaglig sjukdom som är känd som "Nurgles röta". Om någon kommer nära nog att känna doften, kommer de att få någon av Nurgles hemska sjukdomar, och kommer vanligtvis att dö innan någon kan föreslå en ny deodorant. Precis som de flesta Kaosteamen, är Nurgleteamet som allra bäst när det kan gå direkt på fienderna. Nurgleteamet har massor av styrka och seghet, men fattas rörlighet. Nurglekrigare är usla på att röra sig, och är inga bra bollbärare. På grund av sitt dåliga värde i just rörlighet kan dessa dyrkare av Kaosguden Nurgle inte bara bli slagna av fienderna, utan även av klockan!