NORCO
NORCO är ett berättelsedrivet peka och klicka-äventyr som tar dig till de sjunkande förorterna och grönskande industriella träskmarkerna i en förvrängd version av södra Louisiana. Din bror Blake har försvunnit i efterdyningarna av er mors död. I hopp om att hitta honom måste du följa en förrymd säkerhetsandroid genom oljeraffinaderier, köpcentrum och dräneringsdiken i New Orleans förorter. Lev dig in i ett surrealistiskt och kusligt Louisiana Den konstnärliga och filmiska pixelgrafiken i NORCO drar in en i en spännande science fiction-värld full av försvinnande träskmarker, labyrintlika oljeraffinaderier och andra landskap som är inspirerade av staden Norco i Louisiana och andra delar av New Orleans. Tack vare levande fältinspelningar, ljuddesign av fmAura och ett stämningsfullt, elektroniskt soundtrack av Gewgawly I är det lätt att leva sig in i spelets värld fullt ut. Avslöja mysteriet i en värld hemsökt av sitt förflutna och hotad av framtiden Vad som börjar som en enkel jakt på din försvunna bror leder snabbt till ett mysterium som löper över generationerna. Gränserna mellan frälsning, minne, teknik och natur suddas ut i en unik och tankeväckande berättelse med rötter i den amerikanska söderns litteratur, pulp fiction samt både klassiska och moderna peka och klicka-spel. Utforska tillsammans med handritade karaktärer med djupa rötter, inlevelsefulla bakgrundshistorier och komplexa motiv Till din hjälp i en förfallen och osäker värld har du en oförutsägbar träskpirat, en alkoholiserad privatdetektiv, en förrymd säkerhetsandroid och din gosedjursapa från barndomen. Lös pussel, kämpa dig förbi säkerhetsvakter och infiltrera en sekt av influencers som ockuperat ett övergivet köpcentrum i utkanterna av New Orleans.