NEKROMANTIKER
Nekromantikerna kommer med Varulvar, Köttgolems, Gastar, Zombier och Vättar. De döda vilar verkligen inte i frid på den Gamla Världens kyrkogårdar. Så det var bara en tidsfråga innan en Nekromantiker skulle komma att fånga dessa ostoppbara mördarmaskiner med sin mystiska och kraftfulla magi, och lugna deras torterade själar med ett trevligt parti Blood Bowl! Nekromantikerna är en väldigt mångsidig ras, men deras bästa spelare är utan tvekan Varulvarna. Dessa mördarmaskiner är deras bästa attackerare, och består av ren psykopatisk vrede och klor som kan glida genom rustningar som om de vore gjorda i smör. Det största dilemmat för den som coachar Nekromantiker är hur man ersätter de mer specialiserade spelarna när de blir slagna till marken och aldrig reser sig igen. Zombier är lätta att hitta, de hasar omkring i nästan alla gamla kyrkogårdar på nätterna, men de mer användbara spelarna, som till exempel Köttgolems och Varulvar, kan kosta en rejäl summa att ersätta.