Metal Eden
METAL EDEN är ett adrenalinstinnt scifi-skjutspel. Den avancerade HYPER UNIT ASKA skickas på ett självmordsuppdrag för att rädda medborgarnas CORES från MOEBIUS – megastaden mänskligheten satte sitt hopp till, men som förvandlats till en dödsfälla. Skjut dig genom INTERNAL DEFENCE CORPS i cybernetiska strider, konfrontera ENGINEERS och avslöja mysteriet bakom projektet EDEN. CYBERNETISK KRIGFÖRING Dyk ner i cybernetisk krigföring mot maskinstyrkorna som skyddar en artificiell världs hemligheter. Slåss mot tuffa mechatrupper och elementstyrkor. Extrahera energikärnor och förstör INTERNAL DEFENCE CORPS sköldar för att få ett övertag i krigszonerna. Utveckla din arsenal och dina stridsförmågor för att bli en ostoppbar HYPER UNIT. HYPER UNIT ASKA Du är en HYPER UNIT – en avancerad stridsandroid. Byggd för att skydda. Specialiserad på spaningsuppdrag. Driven av en PHANTOM CORE. Spring och svinga dig genom INTERNAL DEFENCE CORPS med förbättrade parkourförmågor. Nyttja din överlägsna vighet och akrobatiska stridsförmåga i nervkittlande konfrontationer. Förvandla dig till en ARMORED RAMBALL för att rusa in i striderna och ta dig an nya livsfarliga maskinfiender. Styr luften och dominera striden med dina gravitationshakar och din jetpack. ETT FÖRLORAT PARADIS MOEBIUS – En megastad högt över planetens yta som skyddar det mystiska HIVE TOWER. Staden drivs av mystiska ENGINEERS som förvandlat mänsklighetens hoppfulla nya hem till en dödsfälla. Utforska de brutalistiska och monolitiska miljöerna i den förfallna staden och den mystiska världen VULCAN nedanför. Ge dig in i den pågående konflikten om en förlorad mänsklig kolonis medvetande i rollen som HYPER UNIT ASKA.