Mafia II
Mafia II är en vackert skapad inblick i maffians mörka och oförlåtande värld. Spännande pistoldueller, brutala slagsmål och hisnande bilkörning intar skärmen i en Hollywood-likande upplevelse. Detta är den intrigfyllda berättelsen om Vito Scaletta, som tillsammans med sin barndomsvän Joe är på väg ned i den organiserade brottslighetens värld. Tillsammans kommer de att jobba på att bevisa sig själva för maffian medan de försöker göra sig ett namn på gatorna. De börjar med enkla jobb som rån och bilstölder, och tar sig snabbt upp för maffians familjestege. Men livet som mafioso är inte så glamoröst som det verkar.