Livelock
Livelock är en co-op-skjutare ur fågelperspektiv där du spelar själv eller tillsammans med upp till två allierade för att få ett slut på det eviga kriget mellan maskiner. Din roll, som en av de överlevande Capital Intellects, är att låsa upp Eden och ge mänskligheten nytt liv. Kontrollera ett av tre mekaniska chassier - Hex, Vanguard eller Catalyst - för att besegra de intelligenta, mekaniska fienderna. Intelligent action Kom helskinnad ur kaotiska sammandrabbningar där nyckeln till överlevnad är att du bemästrar din arsenal och förstår dina fienders beteenden. Co-op för tre spelare Samordna dig med kompisar och slå ihop era styrkor för att dra nytta av varje klass fördelar. Varje chassi har en unik personlighet och tillhörande arsenal. Evigt krig Utforska världen efter katastrofen och försök att ge mänskligheten nytt liv i Story Mode, eller ta dig an dynamiskt genererade fiendehorder i Survival Mode. Förödande eldkraft Kombinera dina vapen med förödande, klassbaserade färdigheter. Med en enkel knapptryckning kan du skapa chockvågor som får marken att skaka, kalla in dödliga, automatiserade drönare, och kalla ned skärande lasrar ur omloppsbanan. Mänsklig vs. artificiell intelligens Spela på svårighetsgraden Singular och kämpa mot en artificiell intelligens som har utvecklats under loppet av århundraden, och vars enda syfte är att demolera dig så effektivt som möjligt.