I det interaktiva spelet LEGO The Hobbit kan spelarna spela i sina favoritscener från filmerna, där vi får följa hobbiten Bilbo Bagger när han rekryteras av trollkarlen Gandalf för att hjälpa Thorin Ekensköld och hans följe av dvärgar.