Khemri
För över 8000 år sedan spelade Khemri de första matcherna i Blood Bowl mot Slannerna. Efterhand som kungariket dog ut försvann spelet. När det flera århundraden senare upptäcktes på nytt var det ofrånkomligt att dessa antika spelare skulle komma tillbaka. Att vara död har sina fördelar: De kan inte bara regenerera sig, utan kan tack vare speciella urgamla apparater som släpats upp ur de dödas kistor även blockera och passa. Khemri-teamet är därför bättre än både de andra teamet med Odöda, eftersom de kan springa och passa nästan lika bra som liknande spelare i de levande teamen. Att ha några snabbare spelare som kan passa och springa med bollen har sin fördelar, men inte om de andra spelarna inte hänger med. Med ett team som till största del består av lufsande skelett och långsamma mumier, måste Khemris tränare utnyttja alla sina århundraden av erfarenhet för att inte förlora sina viktigaste spelare tidigt i matchen.