Irem Collection Volume 3
ININ är tillbaka med Volume 3 av IREM Collection och levererar ett trio av fantastiska shoot ’em ups! Den här gången handlar det om magi, maskiner och fullständig galenskap. Mr. Heli (Battle Chopper) Möt Mr. Heli – den udda lilla helikoptern med ben och rejält eldkraft! Han gjorde sin debut i japanska arkadhallar 1987. Denna multidirektionella “cute ’em up”-shooter tar dig genom smart designade banor fyllda med pusselliknande kartor, dolda vägar och enorma bossar. Samla kristaller, tjäna pengar och uppgradera din arsenal för att hålla rotorbladen snurrande! Mystic Riders Magi möter kaos i Mystic Riders, fantasyshootern från 1992 där du flyger på en kvast och slåss mot gigantiska himmelsköldpaddor, flammande demoner och andra mytiska varelser. Använd din kvast som en bumerang för att blockera projektiler, rulla undan faror och skjut dig genom färgstarka världar. Spela inte ensam – anslut en vän i lokalt co-op som trollkarlen Mark eller häxan Zeal för en förtrollad resa genom arkadhistorien! Dragon Breed Till sist, från kvastar till drakar – Dragon Breed, arkadpärlan från 1989, kastar dig in i en biomekanisk mardröm! Rid in i strid på den mäktiga draken Bahamoot som skyddar dig från fara och förbränner allt i sin väg. Tänk dig R-Type- möter fantasyapokalyps – med vingar. Funktioner: - Tre horisontella shoot ’em ups med fantasy- och sci-fi-tema från IREM. - Inkluderade versioner: - Mr. Heli/Battle Chopper: Arcade (engelska/japanska), PC Engine (japanska) - Mystic Riders: Arcade (engelska/japanska) - Dragon Breed: Arcade (engelska/japanska) - Valfria kontrollförbättringar inklusive snabbskjutningsknapp och anpassningsbara kontrollscheman. - Snabbsparning/-inläsning och inbyggd spola-tillbaka-funktion för smidig action. - Visuella filter som återskapar den klassiska arkadkänslan. - Globala topplistor där du kan visa upp dina poäng. - Lokalt samarbetsläge för två spelare i Mystic Riders- för magiskt teamwork. - Fullproppat med bisarra fiender, enorma bossar och legendariskt gameplay. Upplev magin, maskinerna och kaoset från IREMs arkadklassiker – allt samlat i en explosiv samling!