Headbangers: Rhythm Royale
Om spelet: Har du någonsin tittat på en duva och tänkt, ”undrar vad den tänker på?” Du behöver inte fundera längre! Headbangers låter dig och 29 andra se livet ur en duvas ögon medan ni kämpar i rytmiska utmaningar för att ta reda på vem som rockar hårdast. Tävla mot varandra i fascinerande musikaliska minispel, förstör för dina motståndare med extrakrafter och samla smulor för att anpassa din duva! Spelfunktioner: Minispel: Hämta dina vänner och tävla i galna minispel med flerspelarlägen online över flera plattformar. Med 23 minispel under 4 rundor bjuder varje bana i Headbangers på en ny utmaning med en stimulerande och musikalisk twist! Varje runda ökar i musikalisk svårighetsgrad – så håll huvudet kallt och få tag på brödet! Minispel som testar ditt minne, din rytm, dina reflexer, din reaktionstid och inte minst... ditt rappande! De enkla kontrollerna och den engagerande spelmekaniken bjuder in alla till den musikaliska festen! Anpassning: Designa din duva med hundratals unika föremål som dräkter, hattar, glasögon, röster, gliringar och mer därtill. För varje spel du spelar får du smulor som kan användas i butiken för att köpa dräkter, dräktföremål, gliringar, ljud och annat! Designa din duva på ditt sätt för att skapa ditt ultimata mästerverk, precis som de berömda målarna Pikraxo och Måselangelo. Är du högst upp på topplistan? Dominerar du dina polare? Spendera dina smulor på gliringar för att strö salt i såret och gör dina vinster ännu fetare! Framsteg: Klara utmaningar för att låsa upp anpassningsföremål till din duva och ta dig igenom spelets Battle Pass. Samla smulor och erfarenhetspoäng med extrakrafter och extra bonusrundor. Bli den snyggaste pippin i stan! Spel över flera plattformar + flerspelarläge: Spela med upp till 30 duvor på vilken plattform som helst. Det spelar ingen roll vilken enhet dina vänner spelar på – så samla flocken och bli den som rockar hårdast!