Fishing Sim World: Pro Tour Collector’s Edition tillåter dig att tävla i karriärsläge mot över 100 professionella sportfiskare för att bli bäst i världen på karp-, havsabborres- och rovdjurfiske. Lås upp sponsring, få karriärintäkter och följare på sociala medier under din resa mot toppen. Anpassad multiplayer tillåter dig att sätta reglerna när du tar med dig vänner. Välj mellan olika alternativ såsom antal rundor, längd på matchning och fånga arter. Delta i onlineturneringar som formar Dovetail Fishing League för att försöka att tjäna den åtråvärda titeln ”månadens fiskare.” Använd alla dina taktiker för att bemästra variationen av de 16 arenorna inklusive karpsjöar som Gigantica och turneringsdestinationer som Lake Gunterville för havsabborrar. Testa hundratals objekt av utrustning från mer än 50 licensierade partners inklusive 13 Fishing and RidgeMonkey. Sikta på de 38 olika fiskarterna som var och en av dem har deras eget beteendesystem för att pröva dina kunskaper till max!