Världens öde vilar i dina händer. Nya och gamla fiender hotar den fred som du arbetade så hårt för att uppnå för 24 år sedan. Det blir inte lätt, men med hjälp av din nanodräkt kan du skapa en väg fram till seger. Smyg dig på dina motståndare och slå ned dem ljudlöst, eller krossa fienden med ren råstyrka. Det finns inget fel sätt att rädda världen på.