Aven Colony
Bygg ett nytt hem för mänskligheten med Aven Colony. Upptäck Aven Prime – en främmande planet av öknar, polarslätter och djungler, ljusår från jorden. Aven Colony gör dig ansvarig för mänsklighetens första extrasolära bosättning, där du bygger och expanderar dina små kolonier till enorma vidsträckta städer medan du hanterar de utmaningar som uppstår när du koloniserar en ny värld. Nyckelfunktioner: KOLONISERA EN FRÄMMANDE VÄRLD: Bygg ett nytt hem för mänskligheten i en värld med syrefattig atmosfär, extrema elektriska stormar, isstormar, stoftvirvlar, dödliga giftgasutbrott från geotermiska källor, och dagar så långa att de har sina egna årstider. Utforska en mängd olika biomer, från den grönskande våtmarksmiljön till de mycket mindre beboeliga öken- och polartrakterna. TRÄFFA LOKALBEFOLKNINGEN: Möt en mängd främmande livsformer, inklusive jättelika sandmaskar, dödliga pestsporer och en elakartad svampinfektion känd som "Creep". ÖVERVAKA DINA KOLONISTER: Det kan vara påfrestande att kolonisera en ny värld. Som ny koloniguvernör blir du tvungen att arbeta övertid för att hjälpa dina kolonister att hantera den nya miljön. Genom att använda 12 olika "overlay"-lägen, kan du hantera din kolonis grödor, invånare, lycka, brottslighet, luft, elektricitet, sysselsättning, resurser, transport, byggnader, drönare och vatten. Förtjäna dina kolonisters respekt och stig i rang från koloniguvernör till expeditionspresident! UPPTÄCK DET FÖRFLUTNA: Aven Primes värld döljer många hemligheter. Spela igenom en hel enspelarkampanj och delta i en berättelse som avslöjar några av de många hemligheterna i denna djärva nya värld. BYGG FRAMTIDEN: Använd byggdrönarna för att bygga dussintals olika typer av byggnader för att hysa dina kolonister, etablera handelsrutter, välkomna invandrare och mycket mer! Förbättra dina befintliga byggnader via flera uppgraderingsnivåer för att ta din koloni till nya höjder! EXPEDITIONSSYSTEM: Använd ditt vassa team av pionjärer för att utforska utomjordiska ruiner, hitta artefakter, reparera kraschade fordon och rädda vilsna upptäckare. Gör dig redo att ta dig an pest- och creep-sporer medan du slåss mot utbrytargrupper, rebeller och Aven Primes kvarvarande robotväktare, som hotar din nya civilisation. GÖR DIG REDO FÖR VINTERN: En fullt fungerande dag/natt- och årstidscykel. Under vintern fryser allt på Aven Prime – jordbruken kommer inte att odla mat och solpanelerna genererar betydligt mindre elektricitet. Vidta nödvändiga åtgärder för att överleva i detta hårda klimat!