Alcatraz
Försök fly från ett av världens mest berömda fängelser, Alcatraz. Många har försökt att fly. Många har misslyckats. Nu har du chansen att lägga ditt namn till listan på berömda flyktförsök genom att försöka fly från ett av USA:s mest välbevakade fängelser. Det federala fängelset Alcatraz har omsorgsfullt återskapats i The Escapist. Nu är det upp till dig att lära dig rutinerna, arbeta fram en plan och fly! The Escapists är ett prisbelönt "rymma ur fängelset"-spel som ger spelaren en underhållande insikt i vardagen innanför fängelsemurarna. Ett strategispel om överlevnad i fångenskap och våghalsiga planer, som ger dig "friheten" att uppleva livet som fängelsekund, planera och utföra en djärv flykt.