Amanda the Adventurer 3
I Amanda the Adventurer 3 fortsätter Riley Park sin resa, som tar vid direkt efter händelserna i det tidigare spelet, under vilken hen upptäcker sanningen bakom mysterierna runt Amanda och Hameln. Efter att hens faster Kate lämnat hen ett mystiskt videoband som ledde till en serie händelser kring barnprogrammet Amanda the Adventurer, överlevde Riley Park fasterns vind, bara för att upptäcka ännu fler mysterier och faror som väntade på Kensdale stadsbibliotek. Med hjälp från en mystisk kvinna lyckades Riley med nöd och näppe fly från biblioteket med livet i behåll, och måste nu utforska de övergivna Hameln-anläggningarna. I det avslutande spelet får du uppleva en återgång till seriens rötter, där de bästa inslagen från de två tidigare spelen kombineras till en upplevelse som garanterat kommer att fängsla både gamla och nya spelare.