Dead Cells
I Dead Cells ska du kontrollera ett misslyckat alkemistiskt experiment och försöka ta reda på vad som sker på en komplex, ständigt skiftande och till synes förbannad ö. Ett hårt men rättvist stridssystem, rörelsekänsliga kontroller, utmanande fiender, och så klart, möjligheten att panik-rulla dig ur en nödsituation, ger ett krävande och intuitivt actionspel. Upplev ett roguevania med en sammanvävd värld, olika vägval, upplåsbara färdigheter och hotande permadöd. Inga checkpoints. Antingen besegrar du den sista bossen i ett försök eller så får du pröva igen. Du får dock behålla en del framsteg för successiva omgångar: nya vägar du har låst upp, tillträde till nya nivåer, mutationer, färdigheter och vapen. När vi ändå är inne på vapen, så erbjuder Dead Cells ett överflöd av sätt som du kan döda dina fiender på. Ett flertal olika svärd, bågar och så klart magier, men även piskor, granater och kanontorn, var och ett unikt på sitt sätt. Mutationer och pergament gör det även möjligt att bygga och designa din karaktär på olika sätt för varje omgång. När allt kommer omkring är det ändå DIN skicklighet som spelare som är mest avgörande! Roguelite-spel handlar om att konstant förbättras tills det som brukade vara ett oöverkomligt hinder blir lätt som en plätt. Tålamod, du blir bättre! … Så småningom. Innehåll: Roguevania: Progressiv utforskning av en sammanvävd värld, med roguelite-spelens omspelbarhet och det överhängande hotet av permadöd. Actionfyllt souls-lite i 2D: Hårt men rättvist stridssystem, den ikoniska undanrullningen, fler än 90 olika vapen och magier med unik spelmekanik … Oförsonlig strid utan någon form av säkerhetsnät bäddar för adrenalinpumpande spel varje gång. Ickelinjär progression: Avlopp, benhus eller murar? När de låsts upp, kommer särskilda permanenta förmågor ge dig tillträde till nya vägar för att nå ditt mål. Satsa på den väg som passar din nuvarande uppsättning, din spelstil eller helt enkelt ditt humör. Utforskning: Hemliga rum, dolda passager, charmiga landskap. Ta en liten stund för att bara strosa i tornen och andas in havsluften ...