PlateUp!
PlateUp! kombinerar kaoset med att försöka leda ett kök och en restaurang med strategisk planering och utveckling för att skapa en utsökt och oförglömlig roguelite-rätt. Upp till fyra spelare bygger och driver en restaurang från grunden. Välj rätter, köp och placera ut rätt utrustning – som ibland kan kombineras för att skapa ambitiösa automatiserade kök – laga maten och servera gästerna. Spelarna får välja helt själva hur de vill designa restaurangen som sedan växer och utvecklas mellan skiften – mer innehåll och fler utmaningar låses upp allteftersom. Klarar du att tillaga, servera och leda dig genom 15 hektiska dagar i restaurangen och låsa upp ett helt nytt franchise? Klassisk kooperativ matlagnings-action med ett brett sortiment av huvudrätter, tillbehör, såser, toppings, efter- och förrätter. Välj din utrustning, köks-layout, finslipa din meny och börja lägga upp maten på tallriken. Från bubblande soppor till frestande sallader, möra biffar och ljuvliga pajer – här finns något för alla. Håll koll på kundområdet: hitta sittplatser åt gästerna, leverera beställningar och hantera folks tålamod. Utrusta din restaurang så att den till och med kan hantera de allra mest kräsna gästerna och se till att de får det de vill ha när de vill ha det. Samarbeta med andra spelare och arbeta som en olivoljesmord maskin eller spela själv och visa vad du går för. Överträffa dina mål, ta ditt franchise till nya höjder i en ny lokal och lås upp nya funktioner och uppgraderingar Uppgradera och flytta om i din restaurang tills du hittar något som passar dig: när restaurangen stänger är det dags att planera! Bestäm vilken ny utrustning du vill köpa och placera den där du vill. Vill du satsa på high-tech? Installera turbougnar, dra igång rullbanden och bered en väg för morgondagens robotkök. Sugen på något lite mer ... elegant? Bygg upp din konstsamling, fixa till tapeterna, anställ en vän och gör dem till hovmästare och gör dig redo att ge gästerna deras livs matupplevelse. Överträffa dina mål, börja om i nya lokaler och lås upp nya funktioner och uppgraderingar. Skräddarsy din restaurang till att erbjuda fine dining eller skapa din egen snabbmatskedja. Varje restaurang genereras processuellt med ett eget klimat, egna kunder och förhållanden. Återvänd till ditt franchise-högkvarter för att se dina framsteg, anpassa din karaktär och uppgradera din utrustning innan du ger dig ut på ditt nästa äventyr!