VALLEY OF MEMORY Spela sex timmar i Valley of Memory, en stor gratisuppdatering som expanderar Basims berättelse och introducerar den fantastiska nya regionen AlUla, tillsammans med omfattande spelförbättringar. DEN ULTIMATA ASSASSINEN Bli den mest mångsidiga och påhittiga lönnmördaren i seriens historia. Ta dig fram genom staden med parkour och dra nytta av den största verktygssamlingen hittills. Få kontrakt och uppgraderingar, samla viktiga ledtrådar och lönnmörda dina mål snyggare än någonsin förr. EN HYLLNING TILL SERIENS RÖTTER Använd moderna tappningar av klassiska funktioner och spelinslag som definierade serien. Res till Alamut, hem för assassinerna som lade grunden till läran, i den här hyllningen till spelet som startade allt. EN STÄMNINGSFULL OCH REAKTIV STAD Utforska en folkrik och stämningsfull stad vars invånare reagerar på minsta rörelse. Upptäck hemligheter i fyra unika distrikt, från industriella Karkh till de frodiga trädgårdarna i ”den runda staden”. Upptäck överraskande händelser och träffa historiska personer som var med och skapade Bagdads guldålder. EN STARK BERÄTTELSE Följ med på Basims resa i det här välskrivna berättelsedrivna actionäventyret. Se hans utveckling från trotsig ung man till skicklig mästerassassin och hur han möter de allierade, mentorer och fiender som formar hans öde.